{LNG: 'tit-reklama'}

Správně zařízený obchod – spokojený zákazník

Rozhodli jste se, že si pořídíte obchod, ale nevíte, jak ho zařídit, aby zákazníky zaujal? V dnešní době, kdy je prodejen a obchodů velké množství, je obtížné přijít s něčím novým. Sepsali jsme pro vás proto pár tipů, jak zařídit obchod, aby se k vám zákazníci rádi vraceli.

První dojem

První dojem je vždy důležitý, jinak tomu není ani při návštěvě prodejny. Zákazník si o vašem obchodu udělá obrázek už za 5 sekund. Pokud tedy hned od vstupu uvidí chaoticky uspořádané regály, nesrovnané zboží, přeplácanou výzdobu nebo dokonce nepořádek, velmi pravděpodobně se už nikdy nevrátí. 

Interiér prodejny, ale není vše, co zákazníka ovlivní. Něco ho musí ke vstupu motivovat. Proto dbejte i na vzhled vaší výlohy a prostoru před vstupem. Kreativně pojatá výloha, čistý chodník před domem, vkusně řešená reklama anebo vstupní dveře, které jsou příjemné na pohled. To vše vaše zákazníky ovlivní.

Cílová skupina

Důležité je obchod zařídit podle cílové skupiny, o kterou vám půjde především. Chcete, aby se u vás zákazníci cítili co nejlépe a s tím vám cílení na konkrétní skupinu zákazníků skvěle pomůže. Každá cílová skupina je něčím specifická. Pokud budete například prodávat hračky tak děti určitě zaujmete barevnou, veselou prodejnou, kde si budou s některými hračkami moci pohrát.

Buďte originální

Každý zákazník jistě ocení, pokud váš obchod bude něčím originální. Díky originalitě si vás každý rychle zapamatuje. Proto vybírejte pečlivě styl vašeho obchodu a snažte se do něho vložit něco ze své osobnosti.

V poslední době je velmi moderní návrat k přírodě. Pokud je to tedy alespoň trochu možné, volte přírodní materiály. Nemusíte mít hned všechno ze dřeva, ale například dekorace, police nebo prodejní pult ano.

Logika prostoru a správné vybavení

Při zařizování obchodu je nejdůležitější myslet na logiku prostoru. Pohyb zákazníků musí být organizován tak, aby zákazníci nebloudili a zboží dlouho nehledali. Zkuste si sami projít svoji prodejnu, nebo poproste své známé, aby vám řekli, jestli se v prodejně dobře cítí a pohybují.

Aby vaše zboží bylo logicky a přehledně uspořádáno, budete potřebovat prodejní regály. Nezáleží na tom, jestli máte maloobchod nebo velkoobchod. Cílem je maximálně využít vybavovaný prostor.
Proto vybírejte z více variant, rozměrů a velikostí prodejních regálů. Pokud jste ještě nikdy žádný obchod nezařizovali, a tudíž ani nemáte zkušenost s výběrem regálů, skvělým pomocníkem vám bude firma uniregály.cz, která se zabývá prodejem regálů všeho druhu.

V jejich nabídce tedy naleznete i regály do prodejny. Na výběr máte z přístěnných regálů, oboustranných regálů, pultů nebo vitrín. Veškeré regály lze doplnit o vrchní zastřešení, přepážky, police, závěsné háčky a mnoho dalšího.

Barvy a světlo

Velkou roli v celé koncepci obchodu hraje výběr barev. Barevná kombinace musí dobře fungovat v rámci celé prodejny. I zde, ale záleží na typu vaší prodejny. Pro květinářství nebo dárkové obchody se skvěle hodí neobvyklé barevné kombinace, které odrážejí jejich tvůrčí talent.

Obchody s módou nebo kosmetické salóny, které jsou zaměřeny na ženy, by měly vybírat z pastelových barev jako je růžová, světle modrá nebo zelená. Pro mužské butiky je ideální zvolit modrou nebo šedou barvu.

Nezapomínejte ani na správné osvětlení. Temná prodejna, kde zákazník neuvidí ani na cenovku, nebo naopak přesvícená prodejna, kde vás už po chvíli bude ze světla bolet hlava není ideální. Neměli byste zapomenout ani na vhodný výběr hudby, čistotu vzduchu a správnou teplotu.
Faktorů pro zařízení obchodu je mnoho, pokud se ale budete řídit našimi tipy, určitě uspějete.

Ohodnoťte článek * * * * *
Vstupte do diskuse (0 reakcí)